Naam:
Foto’s:
162
Video’s:

Over ons

Wij, Roger (41) en Tamara (40), hebben allebei mooie herinneringen aan Azië. We gingen niet voor de herhaling; het moest een land zijn waar we zelf nog niet eerder waren geweest. We zochten een lang met karakter, voor een lekkere lange trip. En dat was Vietnam! Waarom, vroeg iemand me? Uhm, wat dacht je van de aparte keuken, de heerlijke chaos in de steden (mmm..scooterdamp), het tropische binnenland en wat te denken van al die mooie baaien. Maar bovenal de historie, cultuur en de kracht van dit positieve volkje!

Over onze reis

We vonden vrijdag de 13e ;-) een mooie dag om aan de lange vlucht te beginnen. Na eerst in Istanbul de benen los te gooien, gaan we full speed richting Hong Kong (dim sum!). Het New York van het Oosten willen we in krap 3,5 dag bekijken, waarna we naar HCM City (oftewel Saigon) de Vietnam-tour gaan starten. We reizen van zuid naar noord, met net voor kerst nog een tussenstop op het tropische eiland Phu Quoc (tussen Cambodja en Vietnam). In het zuiden is het heet en broeierig (35gr) en tijdens onze laatste stop in Vietnam kunnen we  's nachts vorst of sneeuw verwachten. Lekker afwisselend dus...Na 4 weken en 2 dagen landen we op 15 januari weer op Schiphol.

Bezochte landen

Wij hebben 36 landen (15%) bezocht:

België, Cambodja, Dominica, Duitsland, Egypte, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Indonesië, Israël, Italië, Luxemburg, Maleisië, Malta, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Rusland, Singapore, Slovenië, Slowakije, Spanje, Thailand, Tsjechië, Turkije, Venezuela, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland.